مشاوره تلفنی خانواده, کودک ونوجوان,زوج درمانی و...

تماس با مدیر برنامه های استاد آفریدون جهت تعیین وقت { 09226380616 } فرزاد سلحشور

مشاوره تلفنی خانواده, کودک ونوجوان,زوج درمانی و...

تماس با مدیر برنامه های استاد آفریدون جهت تعیین وقت { 09226380616 } فرزاد سلحشور

مشاوره خانواده ، مشاوره قبل و بعد از ازدواج ( زوج درمانگر ) حل مشکلات زناشویی و اختلالات جنسی ،افسردگی،

به همسرم شک دارم!(مشاوره تلفنی09226380616)

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱ ق.ظ

 به همسرم شک دارم!


 

در جامعه ی امروزی با گسترش شهرنشینی، پیشرفت های صورت گرفته در حوزه های ارتباطی و مدرنیزاسیون سبک زندگی، رابطه ی زوجین و زندگی زناشویی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. بی وفایی همسران یکی از مشکلات عاطفی شدید در زندگی زناشویی می باشد و آثار مخربی در حوزه های فردی، اجتماعی و خانوادگی بر جای می گذارد. در اکثر موارد بی وفایی، همه چیز از شک شروع می شود. شکی که اگر پاسخی عاقلانه و هوشمندانه دریافت نکند خود تبدیل به یکی از عوامل زمینه ساز بی وفایی می شود. واقعا مشاهده می شود که گاهی شک ها و گمان های همسر تا واقعیت فاصله بسیاری دارد و زندگی را به کام خود و همسرشان تلخ می کند. در این نوشتار کوتاه در پی آن هستم که شیوه های برخورد عاقلانه و منطقی با گمان و ظن نسبت به همسر را تبیین کنم. امیدوارم مورد استفاده ی مفید مخاطبین قرار بگیرد.

1. در ابتدا، به هیچ عنوان با کسی در این باره صحبت نکنید. نه از جمع دوستان و نه از خانواده خود یا خانواده همسر خود. وقتی این موضوع را با فردی دیگر در میان می گذارید آنها از زاویه ی نگاه خود به موضوع می نگرند و این باعث می شود راهکارهایی به شما ارائه دهند که بیشتر با عقاید، نگرش ها و شرایط زندگی خودشان همخوانی دارد نه عقاید و شرایط زندگی شما. راهکارهایی که حتی می توانند موجب بروز کشمکش و درگیری شوند. برخی از روانشناسان حتی صحبت با همسر در این مرحله را جایز نمی دانند. چراکه باعث می شود قبح مسئله ریخته شود و اگر شک شما بویی از حقیقت نداشته باشد رابطه زناشویی و جو زندگی مشترک شما را تحت تاثیر قرار می دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که انچه در ذهن شماست فعلا یک گمان و ظن است و می تواند منطبق بر واقعیت باشد یا نباشد.

2. برای پی بردن به واقعیت از تعقیب کردن، بازی دزد-پلیس و دیگر اقدامات چک کننده اکیدا خودداری کنید. این کار که همراه با کنترل شدید صورت می گیرد زمینه را برای فاصله گرفتن همسرتان از شما و آسیب دیدن زندگی مشترکتان فراهم می کند. فراموش نکنید که یکی از عوامل بروز رفتار بی وفایی کنترل شدید و امنیتی کردن فضای خانواده می باشد. بنابراین حتی اگر همسر شما تاکنون به شما وفادار بوده است به خاطر شک پایدار و کنترل شدیدتان نیاز به آزادی او سلب می شود و زمینه برای درگیر شدن در رابطه ای خارج از چهارچوب برای او فراهم می شود. رابطه ای که بر خلاف رابطه با شما آزادمنشانه و بدون کنترل است.

3.      فهرستی از اقدامات ایمنی بخش یا چک کننده را که تاکنون انجام می دادید آماده کنید.این فهرست می تواند شامل چک کردن گوشی، تعقیب، گوش تیز کردن هنگام مکالمه همسر با تلفن، بوسیدن به منظور چک کردن بوی عطر، چک کردن یقه پیراهن، پیشنهاد عمل جنسی به منظور سنجش رغبت و از این قبیل باشد. سپس بر اساس اینکه کدام یک از آن ها را راحت تر می توانید ترک کنید مرتب نمایید. در طول یک هفته، گام به گام، آسان ترین رفتارهای چک کننده را ترک کنید تا اینکه به دشوارترین آن ها برسید.

4.      اگر احساس می کنید رابطه جنسی شما تکراری و یکنواخت شده دست به اقدامات عملی برای رفع این مشکل بزنید. مرتب کردن اتاق خواب، آماده کردن مقدمات رابطه جنسی مثل تنظیم نور اتاق خواب، پوشیدن لباس های تمیز و تحریک کننده با رنگ های جذاب، استفاده از عطرهای تحریک کننده، طنازی و عشوه گری، آرایش متفاوت و جذاب، محبت و ابراز علاقه بیشتر به همسر، حمایت های عاطفی و روانی از همسر و از این قبیل می توانند از جمله این اقدامات باشند.

5.      وقت بیشتری را به بودن در کنار همسرتان اختصاص دهید. البته مواظب باشید این باعث کنترل گری و محدودکردن او نشود. گاهی مرد ها به تنها چیزی که نیاز دارند تنهایی و آرامش مطلق است. در فواصل منظم از همسر خود درباره علایق او چه در حیطه ی رابطه جنسی و چه در حوزه های دیگر زندگی سوال کنید.« چه لباسی بپوشم تو خوشت میاد؟» «چه آرایش کنم بیشتر واسه تو جذابه؟» «وقت رابطه جنسی چی بپوشم بیشتر لذت می بری.» «چه غذاهایی بیشتر دوس داری؟» «امشب چی بپزم؟» می خوای تو کارهای مربوط به شغلت کمکت کنم تا خسته نشی؟» و غیره.

 

 

https://t.me/entekhab123

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی

فرزاد سلحشور     0616-638-0922

مرکز مشاوره تلفنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی