مشاوره تلفنی خانواده, کودک ونوجوان,زوج درمانی و...

تماس با مدیر برنامه های استاد آفریدون جهت تعیین وقت { 09226380616 } فرزاد سلحشور

مشاوره تلفنی خانواده, کودک ونوجوان,زوج درمانی و...

تماس با مدیر برنامه های استاد آفریدون جهت تعیین وقت { 09226380616 } فرزاد سلحشور

مشاوره خانواده ، مشاوره قبل و بعد از ازدواج ( زوج درمانگر ) حل مشکلات زناشویی و اختلالات جنسی ،افسردگی،

مشاوره و هویت مشاوران(مشاوره تلفنی09226380616)

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۳:۵۹ ب.ظ

 مشاوره و هویت مشاوران


مشاوران متعددی را می بینم که خود را به دلیل نداشتن آشنایی کامل نسبت به آزمون ها و تست های روانشناختی، نام داروها و تاثیر آنها بر بدن، آناتومی و عملکرد مغز، اختلالات و بیماری های روانشناختی، و مداخلات روانی سرزنش می کنند. متاسفانه این احساس ناقص بودن تا حد زیادی به کم کاری اساتید حوزه مشاوره برمی گردد. چرا که مشاوره مهارت ها و تکنیک های کاملی را دارد.

 

در اوج این ضعف، عدم توجه به نحوه برنامه ریزی، محتوا، و مدیریت کلاس های مشاوره و تمرین عملی قرار دارد. گزارش های متعددی را از دانشجویان دریافت میکنم که نشان دهنده جدّی نگرفتن این کلاس های سرنوشت ساز و هویت ساز در بسیاری از دانشکده ها است.

 

این کمبودها در کیفیت نسبتا پایین ارزیابی های عمومی و حتی برخی تصمیم های مسیولین مبنی بر حذف کارشناسی مشاوره بی تاثیر نبوده. این درحالی است که مشاوره به نوبه خود تخصصی است بسیار پیچیده و موثر، که اگر درست آموزش داده شود و در عمل تمرین شود، پتانسیل فوق العاده ای برای جلب حتی بیشتر رضایتمندی مردم و مسیولین را خواهد داشت.

 

با توجه به نکات مطرح شده، مشاوران معمولا در خط مقدم خدمات یاری رسانی قرار دارند. مشاوران بدلیل داشتن فلسفه ای جمع گرا و وحدت گرا در فرایند کمک به مراجعان، در صورت لزوم، علاوه بر سهیم دانستن موثر خود و مهارت های خود، درصدی از مراجعان را به همکاران روانپزشک، بالینی، مددکار و پزشک بعنوان تیم یاری رسان ارجاع میدهد.

 

بیشتر تحقیقات نشان میدهد که دریافت خدمات مشاوره به تنهایی، و در صورت نیاز توام کردن آن با خدمات روانپزشکی بهترین و بیشترین تاثیرگذاری برای مراجعان را دارد.

 

خدارا شکر میکنیم و او را سپاس میگوییم که توفیق داشتن لقب مشاور را به ما داده است. از خالق میخواهیم ما را در ایفای صحیح نقش مقدّس مشاوره یاری کند.

 

 

https://t.me/entekhab123

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی

فرزاد سلحشور     0616-638-0922

مرکز مشاوره تلفنی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی